איך לכתוב טקסט שיווקי למודעות בפייסבוק

תשאלו שאלות"כן"

אחת מהטכניקות העוצמתיות ביותר במסגרת כתיבת טקסט שיווקי לפייסבוק היא יצירת קיטוב בין אנשים. אתם רוצים שהלקוחות האידיאליים שלכם הם אלה שייחשפו לתוכן המודעה שלכם וימשכו אליו, ובנוסף, שאנשים שאינם הלקוחות האידיאליים שלכם – יתעלמו מהמודעה וימשיכו בחייהם.

חשוב לזכור שיצירת קיטוב לא אומרת שחייבים לכתוב בצורה דוחה ומעוררת מחלוקות, אלא פשוט שאתם צריכים לכתוב מודעות פייסבוק שפונות אך ורק ללקוחות שלכם – ולא לאף אחד אחר.

אחת מהדרכים היעילות ביותר ביצירת קיטוב היא שימוש בשאלות "כן" – שאלות שרק הלקוחות האידיאליים שלכם ישיבו עליהן בחיוב. שימוש בשאלות "כן" בכותרת המודעה שלכם תעזור לכם ללכוד את תשומת לבו של הלקוח האידיאלי עבורכם, ותגביר את הסיכויים שהוא ימשיך בקריאה.

לדוגמא, השאלה "מתישהו חוויתם תסכול מקמפיין פייסבוק שלא מניב תוצאות?" מטרגטת אנשים שניסו לפרסם באמצעות מודעות פייסבוק, אך לא השיגו את התוצאות הרצויות להם. אחרי שהצלחתם ללכוד את תשומת לבם באמצעות הכותרת, אתם יכולים להמשיך ולהוביל אותם אל הפתרון. לדוגמא, הורדת מדריך בחינם אודות שיווק בפייסבוק.

אם מישהו שאיננו קהל היעד שלי נתקל במודעה הזאת, הוא לא יקליק עליה, מפני שהשאלה הראשונה כלל לא מדברת אליו. כך למעשה נוצר הקיטוב, ובדרך זאת אנחנו מגבירים את המיקוד בקהל היעד.

הקפידו על טקסט שיווקי שכולל מספרים

דרך נוספת ללכוד תשומת לב של לקוחות פוטנציאליים היא להשתמש במספרים ונתונים. כאשר מישהו קורא מודעת פייסבוק, רוב הסיכויים שהוא פשוט יקרא אותה ברפרוף ותוך זמן קצר להפליא ימשיך בגלילה שלו אל התוכן הבא שנלחם על תשומת הלב היקרה שלו.

כאן מספרים ונתונים נכנסים לתמונה, כי הם מעניקים לכם הזדמנות למקד את תשומת הלב של הגולש במודעה שלכם. לדוגמא, אתם יכולים לדבר על מספר הלקוחות שעזרתם להם עד היום, ולכתוב "עזרנו ללקוח X להגדיל את ההכנסות שלו ב-32%" (וזה ימשוך את העין יותר מאשר "עזרנו ללקוח X להגדיל את ההכנסות שלו בעשרים ושבע אחוז").

ככל שתשתמשו במספר ספציפי יותר, כך הטקטיקה הזאת תניב לכם תוצאות טובות יותר.נניח שאתם מנהלים עסק שעוזר לאנשים לחסוך כסף על קניית מצרכים לבית,  אם תכתבו "בכל פעם שתצאו לקניות אנחנו נעזור לכם לחסוך לפחות 50 שקלים", זה יהיה הרבה יותר יעיל מאשר "אנחנו נעזור לכם לחסוך על הקניות שלכם".

בנוסף על כך, מספרים ונתונים מאפשרים לכם להציג הוכחה חברתית ולהגביר את רמת האמינות שלכם. לדוגמא, אם אתם מנסים לשכנע אנשים להירשם בתור חברים באתר שלכם או לקנות מכם קורס אונליין שאתם מוכרים, חשוב שתציינו כמה חברים באתר כבר יש לכם או כמה אנשים כבר קנו את הקורסים המקוונים שלכם. זה מאפשר לכם לבנות יחסים עם לקוחות פוטנציאליים ולהגביר את רמת האמינות שלכם.

תציינו מסגרת זמן

כאשר אתם אינכם בטוחים האם ברצונכם לרכוש מוצר או שירות מסוים, איזו טקטיקה בדרך כלל יכולה לעזור לכם להשתכנע ללכת על זה? הצעה בלעדית התחומה במסגרת זמן.

הצעות תחומות בזמן מספקות ללקוחות פוטנציאליים תמריץ ודוחפות אותם לקראת נקיטת פעולה. בנוסף, הם מייצרים אצל לקוחות פוטנציאליים מעין תחושת בהילות, ובפעמים רבות מקפיצה את השאלה "האם לקנות עכשיו או לא?" לראש סדר העדיפויות שלהם, לסוגיה שהם צריכים לפתור כאן ועכשיו, לפה או לשם – מפני שלא נותר להם זמן רב להתחבט בשאלה.

שימוש במסגרת זמן כחלק מאסטרטגיית כתיבת תוכן שיווקי למודעת פייסבוק מעורר אצל הגולשים מעין "חרטה עתידית" על מה שהם עלולים לפספס, ובמקרים רבים זה מגביר את הסיכויים שהם יקבלו החלטה בו במקום וייענו להצעה המפתה שלכם.

להלן מספר דוגמאות למושגים שיאפשרו לכם להשתמש בטקטיקת התחימה בזמן במסגרת מודעת שיווק בפייסבוק, על מנת ללכוד את תשומת הלב של הלקוח הפוטנציאלי שלכם ולעורר אצלו תחושת בהילות:

  • הזדמנות אחרונה
  • רק היום
  • ההצעה בתוקף רק עד…
  • לזמן מוגבל
  • למשך שבוע אחד בלבד

הנעה לפעולה

כל מודעת פייסבוק חייבת לכלול קריאה לפעולה. אם לא תכללו קריאה לפעולה במסגרת קמפיין שיווק בפייסבוק, אתם עלולים ליצור מצב שבו אתם מצליחים למשוך את תשומת לבו של הלקוח הפוטנציאלי שלכם, אתם מצליחים לעניין אותו מספיק כדי להמשיך לקרוא את התוכן השיווקי שכתבתם במיוחד בשבילו, אבל בסופו של דבר אתם משאירים אותו ללא שום הכוונה שתוביל אותו לנקוט בפעולה לרכישת המוצר או השירות שאתם מציעים.

הרי בשורה התחתונה אתם עושים קמפיין שיווק בפייסבוק כדי להמיר לקוחות, נכון? אחד מהכלים הכי יעילים בהמרת לקוחות הוא קריאה לפעולה. להלן מספר דוגמאות פשוטות של קריאה לפעולה יעילה:

  • 25% הנחה מחכים לכם כאן
  • להצטרפות לקהילה שלנו בחינם
  • הירשמו לוובינר החינמי שלנו
  • רוצים לשפר את X? הגיבו "אני"
  • מוגבל ל 10 הפונים הראשונים

קריאה לפעולה חייבת להיות פשוטה ורלוונטית למודעה. חשוב שלא תסיחו את דעתם של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם באמצעות תוכן לא רלוונטי או קריאה לפעולה שמנותקת מתוכן המודעה.

מומלץ להשתמש בקריאה לפעולה יחידה במסגרת המודעה שלכם, אחרת אתם עלולים להסיח את תשומת לבו של הגולש, לגרום לו להתפזר ולהיות לא החלטי. תזכרו שהמטרה שלכם היא לגרום למשתמשים לנקוט פעולה באופן מיידי, כאן ועכשיו, וקריאה לפעולה יחידה תעשה להם את החיים קלים יותר.

תעוררו רגשות בקרב הקוראים

מדי יום ביומו אנחנו נתקלים באינספור מודעות שיווק בפייסבוק, ולכן אנחנו כבר רגילים להמשיך הלאה ולגלול לפריט הבאה מבלי לחשוב על זה יותר מדי.

ובדיוק מסיבה זו חשוב לנסח טקסט שיווקי שיעורר רגשות ויתבלט בתוך ים של אינספור מודעות אחרות שמתחרות על תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. הדרך לתשומת הלב של הגולשים עוברת דרך הלב שלהם, ויש אינספור דרכים שבהם אפשר לעורר רגשות אצל הקורא. לדוגמא:

  • אתם יכולים לספר על בעיות עמם הלקוחות שלכם התמודדו, כיצד עזרתם להם לפתור אותן וכיצד הם מרגישים עכשיו (וככה גם ליצור הזדהות בקרב לקוחות פוטנציאליים ולאפשר להם לעבור בצורה עקיפה תהליך בתור לקוחות שלכם).
  • אתם יכולים לתאר את הסיפור האישי שלכם. מה הוביל אתכם להקים את העסק שלכם? איזו בעיה דחפה אתכם למצוא את הפתרון שאתם מציעים עכשיו לאנשים אחרים? מה הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ירגישו לאחר שהם ייעזרו בשירותים שלכם?
  • תציגו את הסיפורים האישיים של הלקוחות שלכם במילים שלהם. זאת דרך נוספת שבה לקוחות פוטנציאליים יוכלו לחוות אתכם בצורה עקיפה, ולערוך מעין "נסיעת מבחן" בתור לקוחות שלכם, תוך כדי שאתם מציגים הוכחה חברתית בדמות סיפורי הצלחה של לקוחות בעבר ובהווה.

חשוב שתמצאו דרך אנושית ואותנטית לקשר בין הסיפור שלכם לבין המוצר או השירות שאתם רוצים להציע לאנשים אחרים, מפני שכך תגבירו את הסיכויים לעורר אצלם רגשות – וכתוצאה מכך להגביר את המעורבות מצדם ואת הסיכויים שבסופו של דבר הם יהפכו ללקוחות משלמים.

אהבתם? שתפו

Share on facebook
Share on google
Share on email
Share on whatsapp

עוד מהבלוג

דברו איתנו

כמה פרטים קטנים ואנחנו כבר חוזרים אליכם:

סטודיו השייק