שלוש שאלות שאתם חייבים לשאול את עצמכם לפני גיבוש אסטרטגיית שיווק באמצעות תוכן

אסטרטגיית תוכן פירושה פעולת הניהול של כל תוכן שיווקי שאתם יוצרים ושנמצא בבעלותכם: מאמר, בלוג, פוסט, תמונה, סרטון וידיאו וכיוצא באלה.

אסטרטגיית תוכן היא מה שמאפשר לכם, בתור בעלי עסקים, להציג את עצמכם ואת המומחיות שלכם מול קהל היעד שלכם.

בוודאי כבר יצא לכם לשמוע עד כמה אסטרטגיית שיווק באמצעות תוכן יכולה להועיל להגדלת העסק שלכם. אבל כדי שתוכלו ליצור תוכן שיווקי משכנע שידבר על הלקוחות שלכם, יש כמה שאלות שיכוונו אתכם ליצור אסטרטגיית תוכן יעילה במיוחד.

  1. מי יקרא את התוכן שאתם יוצרים?

זה טוב ויפה שאתם יוצרים תוכן שיווקי בכמויות, אבל לפני שאתם מפרסמים אותו – ורצוי אפילו לפני שאתם כותבים אותו – מומלץ שתשאלו את עצמכם: מי קהל היעד שלכם? מה המאפיינים שלו? מהם תחומי העניין שלו? באיזו שפה הוא מדבר?

בדיוק כפי שייתכן שהעסק שלכם פונה למספר לקוחות במקביל, אתם יכולים ליצור אסטרטגיית תוכן שתפנה למספר לקוחות פוטנציאליים במקביל.

שימוש בערוצי שיווק שונים יקנה לכם גישה לקהלי יעד שונים. לדוגמא, אם אתם משווקים צעצועים לילדים, כנראה פרסום בפייסבוק זה לא בשבילכם, ועדיף לכם לשווק בטיק טוק, לדוגמא.

גם את התוכן עצמו אתם יכולים להתאים עבור קהלים מסוגים שונים, לפי פילוח של גיל, מין, מיקום גיאוגרפי וכדומה. זה לא אומר שאתם צריכים בכל פעם לייצר תוכן שיווקי חדש מאפס, אלא רק לערוך את ההתאמות הנחוצות לקהל היעד הספציפי שלכם.

  1. אילו בעיות אתם רוצים לפתור עבור קהל היעד שלכם?

עסקים משגשגים מספקים מוצר או שירות שפותר ללקוחות שלהם בעיה מסוימת.

באופן דומה, אתם יכולים לייצר תוכן שידריך ויאמן את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם אודות הבעיה שאותה הם מנסים לפתור. בדרך זו אתם למעשה כבר מתחילים להכניס אותם לתהליך של היכרות אתכם ועם המוצרים והשירותים שאתם יכולים לספק להם לפתרון הבעיה שלהם.

אסטרטגיית שיווק באמצעות תוכן יעילה כוללת התייחסות ללקוחות שלכם משני עבריו של המוצר שלכם: אלה שעדיין מנסים להבין מהם האתגרים שניצבים בפניהם (והמטרה שלכם באמצעות תוכן שיווקי היא להסביר להם אותם), וכן לאלה שכבר משתמשים במוצרים ובשירותים שלכם (או במוצרים ושירוים דומים) על מנת להתגבר על אותם אתגרים – וזאת ההזדמנות שלכם לייצר בידול עסקי מהמתחרים שלכם. מה שמוביל לשאלה הבאה שכדאי לכם לשאול לפני שאתם מתכננים אסטרטגיית תוכן שיווקי.

  1. מה מבדל אתכם מהמתחרים?

מפני שאתם פונים ללקוחות בנישה מסוימת, קרוב לוודאי שגם המתחרים שלכם מציעים ללקוחות הפוטנציאליים שלכם מוצרים או שירותים פחות או יותר זהים לאלה שאתם מציעים.

לכן, אם אתם רוצים למקסם את הרווחים שלכם, פירוש הדבר שאתם חייבים לייצר אסטרטגיית תוכן שיווקי שמעניקה ללקוחות הפוטנציאליים שלכם את ההזדמנות לדעת מה הופך אתכם למוצלחים יותר מהמתחרים שלכם – או לכל הפחות, מה שמבדל אתכם מהם.

בין היתר, מה שיאפשר לכם לבדל את עצמכם מהמתחרים – במיוחד אם אין הבדלים משמעותיים בין המוצרים והשירותים שאתם מספקים – זה גיבוש של אסטרטגיית תוכן שיווקי השמה דגש על הפן האישי. חשוב שתשווקו את עצמכם, את האישיות שלכם, את הערכים שחשובים לכם בתור בעלי עסקים ואת המטרות שאתם רוצים לקדם בעולם מעבר לרווחים שברצונכם לעשות.

בהקשר זה, אסטרטגיית תוכן שיווקי יעילה חייבת לכלול סיפורים אישיים שלכם על הדרך שבה הגעתם לתחום העיסוק שלכם, על סיפורי ההצלחה שלכם עם הלקוחות שלכם, עדויות ממקור ראשון מפי הלקוחות שלכם, תמונות שלכם עם הלקוחות שלכם, סרטונים שמציגים את אחורי הקלעים של העסק שלכם וכדומה.

מעוניינים באסטרטגיית תוכן שיווקי לאתר / לדף שלכם?
צרו איתנו קשר בתחתית הדף.

 

 

אהבתם? שתפו

Share on facebook
Share on google
Share on email
Share on whatsapp

עוד מהבלוג

דברו איתנו

כמה פרטים קטנים ואנחנו כבר חוזרים אליכם:

סטודיו השייק