3 כללים להשאלת תוכן שיועיל לגולשים שלכם

אנשי תוכן מקצועיים נדרשים לעתים לעמוד בהספק גבוה עד מאתגר. איך מייצרים תוכן ביעילות? אחת השיטות היא להשאיל רעיונות קיימים. ככה תעשו את זה בצורה מוסרית.

אם אתם רציניים לגבי כניסה לעולם התוכן, כדאי שתדעו שהעבודה הזו דורשת יכולות אלתור אלוהיות ומציאת פתרונות לתרחישים כמו למשל, כתיבת כתבה בנושא טיפול בצמחי מים, שתהיה מוכנה בעוד… שלוש שעות.

יש דרכים רבות ליצור תוכן איכותי,כמו קריאת חומר עיוני בנושא, ראיון של יודעי דבר, כתיבה על אייטם שקראתם ועוד. אך מה עושים כשדורשים מכם לכתוב עכשיו, ברגע זה, עוד כתבה בנושא שכבר טחנתם עד דק? משאילים רעיונות מהקוסמוס. ברצינות, בואו נדבר על זה.

גאווה קדומה: טעויות של אנשי תוכן לא מנוסים

יש שתי טעויות נפוצות של חוסר יעילות שעושים אנשי תוכן לא מנוסים; גניבה לא מקצועית של תוכן, ומהצד השני – אי יכולת לעשות שימוש חוזר בתכנים:

-גניבת תוכן גרועה

הבעיה מתחילה כשגונבים תוכן As Is. זה נראה רע, זה לא מוסרי, ועלול לעורר מבוכה. אני אישית מסוגלת לזכור תמונות ותכנים באופן חריג וכבר הצלחתי בעבר לקשר בין תוכן שקראתי באתרים מאוד גדולים בארץ, לכתבה ממנה התוכן הועתק בחו"ל (לפעמים זה כלל גם גניבה של התמונה). עצה שלי – אל תעשו את זה.

-שימוש רק בתכנים 100% מקוריים

ובכן, אם יש לכם עבודה שלא דורשת כתיבת המון תכנים, אולי תצליחו להסתמך רק על תכנים מקוריים לחלוטין. בעיני, זה בזבוז זמן ולא מעניק יותר ערך לקוראים שלכם. להיפך, כתיבת תוכן מקורי בלבד היא לא רק לא יעילה, היא מצמצמת את רדיוס התוכן שתוכלו לתת לגולשים שלכם. תיכף אסביר.

3 כללים לגניבת תוכן שיועיל לגולשים שלכם

תארו לעצמכם מה היה קורה לו כל התוכן שנכתב בישראל, היה נכתב ונוצר רק בישראל. בעיני, נוראי. אנחנו רק נקודה בתוך העולם הזה, וכאשת תוכן, אני יודעת שתפקידי לחפש מידע מגוון ומעניין ממקורות שונים, כדי להעשיר את נקודות המבט והמידע שאתן לקוראים שלי.

1. לא גונבים תוכן בעברית

בשום פנים ואופן, אל תעתיקו או תשאילו רעיונות מכתבות בעברית. כל עוד לא מדובר בציטוט איש מקצוע, אזכור של אייטם חשוב מאוד באופן שקוף, אל תקחו מהם רעיונות. המדינה שלנו מאוד קטנה וכמות התוכן שבה מצומצמת. לקיחת רעיונות מאתרים ישראליים, לא מחדשת שום דבר לאף אחד.

רוצים לחדש? הירשמו לאינספור ניוזלטרים של אתרים בינלאומיים מקצועיים, בתחומי העניין של התוכן שלכם, והיעזרו בהם. ככה, גם אם תמחזרו רעיונות, עדיין תחדשו משהו לקהל שקורא את זה.

2. לא גונבים תוכן As Is

נדלקתם על כתבה באנגלית בנושא מסוים? מהמם. שוב, אני בעד כי זה מזרים חומרים חדשים לגבולותינו ובכל מקרה, כולם עושים את זה. אבל דעו לכם, שאתם לא יכולים פשוט לתרגם את זה. עליכם לקחת את התוכן ולערוך בו שינויים כדי לא להעתיק:
• ערכו את הרעיונות שמוצאים חן בעיניכם לשפה שלכם
• החליפו סעיפים שלא מדברים אליכם בסעיפים שכתבתם בעצמכם (מתאים לכתבות מסוג "5 טיפים / 10 דרכים" וכיוב').

3. בכתבות עומק וסקרים, תנו את מלוא הקרדיט

זהו לא סוד – רוב כתבות הטיפים למיניהן הנן בגדר "הגונב מגנב, פטור". אך כתבה מקצועית ומקיפה הכוללת ראיונות, נתונים וציטוטים ויכולה לתת ערך לקוראים שלכם, יכולה להיות מוגשת על ידכם תוך מתן קרדיט מלא למי שכתב אותה, ובעיני, גם ללינק. למשל, אם קראתם כתבה במגזין עסקים אמריקאי, תוכלו להתחיל את הכתבה בניסוח בסגנון "במגזין העסקים האמריקאי, Buisiness Insider, הכתבת (שם הכתבת), ראיינה את מארק צוקרברג והציגה בפניו מספר שאלות.

הראיון המלא, לפניכם…", או "מסקר שערכה חברת Biolink, עלו נתונים מפתיעים…"
בדרך הזו, הפכתם לשגרירי תוכן עבור הקוראים שלכם והנגשתם עבורם תוכן יקר ערך, שאולי בדרך אחרת לא היו מגיעים אליו. מבחינת העבודה שלכם, עניתם על הביקוש, בפחות זמן, ובאקסטרא הגינות.

אהבתם? שתפו

עוד מהבלוג

דברו איתנו

כמה פרטים קטנים ואנחנו כבר חוזרים אליכם: