10 הכישורים שצריך כדי להיות אנשי תוכן מעולים

יותר ויותר תוכן נחוץ בעולמנו. רוצים לנווט בהצלחה למקצוע נחשק? אמצו לעצמכם את 10 כישורי המפתח הבאים

תחום התוכן הפך בעשור האחרון מפשוט כתיבה טובה, לתחום מגוון הדורש ידע מגוון ואינספור יכולות, חלקן טכניות, וחלקן נוגעות בעיצוב ובשיווק. אם החלטתם להיות אנשי תוכן, חשוב שתדעו כבר מעכשיו שלכתוב טוב, זהו רק קצה הקרחון. כדי להיות אנשי תוכן מעולים שהם בגדר נכס, אל תעצרו בכתיבה, כי בעולם הדיגיטל, מי שלעולם לא מפסיק ללמוד ולהתעדכן, שורד ומצליח.

10 הכישורים שיהפכו אתכם לאנשי תוכן מעולים:

1. כתיבה ברמה גבוהה

אם ביליתם חלק ניכר מהילדות והנעורים שלכם עם ספר ביד או צמודים לבלוגים ולויקיפדיה, זה משהו שכנראה תודו לעצמכם עליו שעות נוספות. כי כדי לכתוב טוב, צריך לאהוב לקרוא. לכל כתיבה יש טון, יש קצב ויש תחושה של פרסונה מאחוריה, מישהו שרוצים להקשיב לו ושמושך אתכם פנימה, אל תוך הטקסט.

קשה ללמד אנשים לכתוב תוכן טוב, אבל אני בטוחה שעם המורה הנכון, או שעם המון רצון ולמידה עצמית, זה אפשרי. כמובן, שחוסר שגיאות כתיב ופיסוק נכון יהיו נקודת התחלה שקשה לוותר עליה.

2. ערימות של טקט

אדם שכותב לאחרים חייב להבין ברגשות, במצבים מורכבים ועל איך לפנות לאחרים – בנושא הזה אין פשרות, במיוחד כשאתם כותבים עבור מישהו אחר. פליטות פה, וחוסר חשיבה עלולים לגרום למשבר ביחסים, לאובדן לקוחות טובים ולמשברי יח"צ חמורים, שקשה מאוד לצאת מהם.

בוודאי שמעתם את המשפט "אין דבר כזה פרסום רע", אבל כשלקוח שמשלם עשרות אלפי שקלים בחודש, יעזוב בגללכם, המשפט הזה ישמע לכם כמו בדיחה גרועה, על חשבונכם.
שימו לב למילים שאתם כותבים, ותמיד שאלו את עצמכם קודם – האם מה שאני כותב מנוגד לאינטרסים של החברה? האם אני עלול לפגוע ביחסים עם מישהו? האם זה קיצוני מדי, והאם הערך של התוכן שלי עולה על מישהו בדרך?

3. הבנה טכנית של עולם האינטרנט

אתם אולי כותבים על קובץ וורד, אבל בסופו של דבר, העמוד הזה יגיע לאינטרנט. בגלל שבמקרים רבים תעבדו עם מערכות לניהול תוכן, יהיה ממש יעיל אם תלמדו קצת HTML, ותבינו דבר או שניים במה שקורה מאחורי הקלעים. למה זה טוב? כי זה יכול לעזור לכם לפתור המון בעיות קטנות של מערכות ניהול תוכן ואולי תהיו הבן אדם הזה שקוראים לו כשמשהו משתבש – מה שהופך אתכם לנכס בעבודה, נכון?

4. יכולות גרפיות ועין טובה

כאנשי תוכן, תידרשו במקרים רבים להעלות כתבות לאוויר. וכמובן, מי כמוכם יכול להתאים את התמונה הנכונה לכתבה שאתם בעצמכם יצרתם? בפועל, מדובר ביכולת לבחור תמונה חזקה שתעביר את המסר, יחד עם עריכה – התאמת גודל, תיקון פגמים, או אפילו הוספת טקסט. לא לכולם יש עין לעיצוב, אבל זה גם משהו שאפשר לרכוש ולהתעניין בו. לשים לב לפרטים הקטנים, להתאמת צבעים ועוד. יש היום תוכנות מדהימות לעריכת תמונות שכוללות את כל מה שצריך, עד לרמה של יצירת אינפוגרפיקות מרהיבות. תתחילו, תתנסו, וגלו עוד עולם חדש של כישורים.

5. טיפהל'ה SEO

רוב התוכן נכתב היום לווב. לכן, כדאי לזכור את מנועי החיפוש ולהתייחס אליהם במה שאנחנו עושים. אם אנחנו מעלים את הכתבה בעצמנו, חשוב להבין את חשיבות התגיות ולא להתעצל להעשיר את הכתבה במילות חיפוש חשובות, וכיוב'.

מעבר לזה, חשוב להיזהר מתוכן משוכפל, ולהבין למה יש לסמן כותרות בH הנכונה ועוד. אלה הדברים שהופכים אתכם מסתם אנשים שיודעים לכתוב, לזהב אמיתי.

6. ניצול וייעול משאבים

בעולם מקביל, היינו יכולים לכתוב חומרים מקוריים לחלוטין, מתחילתם ועד סופם ולהשתמש בכל אייטם למיקום אחד בלבד. במציאות יש ריבוי משימות ודד ליין. וגם אם היה לנו את כל הזמן שבעולם, זה לא אומר שצריך לבזבז אותו על עבודה מיותרת, נכון?

נצלו חומרים. זה טיפ שקיבלתי בתחילת הדרך ואימצתי בהדרגה. אם יש אייטם שראה אור בפרינט ואין זכויות בלעדיות עליו, העלו אותו לווב. אייטם ארוך מדי? חלקו אותו לשלושה. כל המשאבים שבידיכם יכולים ואמורים להיות מנוצלים היטב, אחרת, אתם עובדים לשם העבודה עצמה. אז שמרו תיקיות עם כל מה שכתבתם, לפי נושאים, כדי שיהיה קל למצוא ולשלוף שוב בעת הצורך. מחזרו דיוורים מוצלחים מלפני שנה, כי מי זוכר? וכל מה שיכול לעזור לכם להעשיר את התוצרת, בפחות עבודה.

7. לא לפחד מטוקבקטיסטים

התוכן שאתם כותבים עולה לאוויר, עכשיו קחו נשימה, ואספר לכם משהו על אנשים: אם יש להם משהו שלילי לומר, תמיד תוכלו לסמוך על רוח השיתופיות שלהם. פוחדים מטוקבקים רעילים? אל תקראו. עם הזמן, תפתחו עור של פיל ואפילו יכולת לאמוד כתבה טובה על פי כמות ואיכות הטוקבקים שלה – מבלי להיפגע מזה. עד אז, הסתפקו בהצצה קטנה וצאו משם.

8. אנגלית טובה

בהמשך לנושא היעילות והיכולת למחזר חומרים טובים, חשוב לציין שאנשי תוכן טובים יודעים להעשיר את התוכן של עצמם בתוכן של אחרים. זה אומר שכדאי להירשם לניוזלטרים של מגזינים רלוונטיים ולקרוא כדי להתעדכן, וגם כדי לקחת רעיונות מאייטמים טובים לעצמכם. אם כתרגום ציטוט מסוים, תרגום כתבה שלמה, או חלק ממנה. החלק הזה קיים בעבודת תוכן שוטפת וכדי להצטיין בו תצטרכו אנגלית טובה. אם אין לכם, נסו לקרוא בכל זאת, ובעזרת הקריאה, להשתפר.

9. יצירתיות ומעוף

איך אפשר לכתוב כתבה על אנשי תוכן מבלי להזכיר את היצירתיות? נכון, אי אפשר, בדיוק כמו שאי אפשר לקרוא כתבות משעממות. איך מפתחים יצירתיות? קוראים תכנים יצירתיים, מעזים לפנות לקהל שלכם באופן שונה ותמיד לפני שכותבים כתבה, עוד בכותרת חושבים – איזו זווית יכולה באמת להזיז לאנשים? כי כתבה שיכלה להחליף כדורי שינה, יכולה ליצור עניין, אפילו להטריד מעט, ולגרום לגולשים להקליק, ולהמשיך לקרוא.

10. יחסי אנוש טובים

מותר לכם להיות מופנמים, אבל אל תהיו מגעילים. כל מי שמגיע אליכם צריך מכם משהו, אז קבלו את העובדה שיהיו תיקונים ועריכות, ויהיו אנשים שלא יתאהבו במה שכתבתם, וזה בסדר, כי בשורה התחתונה אתם גם נותנים שירות. נסו לרדת לסוף דעתם של הקולגות, להבין באמת מה הם צריכים. אם הם טועים, אפשר לייעץ להם לגבי איך להשיג את המטרה. רק השתדלו לעשות את זה עם חיוך ובגישה חיובית, כי יהיה לכם ולהם הרבה יותר כיף לעבוד ככה.

אהבתם? שתפו

עוד מהבלוג

דברו איתנו

כמה פרטים קטנים ואנחנו כבר חוזרים אליכם: