3 הדברים שהאתר שלכם חייב עוד מהיום הראשון

קשה לעקוב אחרי כל הדרישות של אתרים חדשים. למרות זאת, אם אתם רוצים לצאת מקצוענים, לא תעזו לצאת לדרך בלי 3 העזרים הבאים

אז החלטתם להקים אתר? יש המון משימות סביב זה, זה בטוח – אפיון ועיצוב ומה כותבים איפה. ואז משנים את הצבעים, מתאימים שוב את הטקסטים ובתוך כל זה, שוכחים דברים חשובים  מ א ו ד.

אנחנו כאן כדי להזכיר לכם את הדברים שאסור לשכוח כשמקימים אתר. מצאו להם זמן, עוד בהקמה כדי שלא תתעוררו בעוד שנה ותצטערו שלא הטמעתם אותם קודם:

1. רשימת דיוור

זה אולי נראה רחוק, אבל הקמת רשימת דיוור חשובה לכם כל כך. מעבר לפרסום ממומן בפייסבוק, קידום האתר באופן אורגני וקמפיינים נוספים בתשלום בגוגל, רשימת הדיוור היא מה שיעזור לכם לפרסם בחינם ללקוחות הכי רלוונטיים שלכם. למה הם רלוונטיים? כי הם נתנו בכם אמון והביעו עניין מעשי ואמיתי באתר שלכם.

חשבו טוב – כמה פעמים בחודש יוצא שאתם נרשמים לניוזלטר באתר כלשהו? אם אתם כמו כולם ולא רוצים להעמיס על המייל שלכם – הגיוני שלא תרשמו לכל אתר שמציע לכם. נכון? אז חשוב שתבינו, שמי שנרשם לניוזלטר שלכם, יכול להיות מומר ללקוח שמשלם לכם. ממש ככה. הוא כבר עשה את הצעד הזה בזוגיות ונפתח בפניכם.

"רגע, קודם נעלה ואז נתחיל…"

ממש לא. כל כניסה לאתר שלכם טומנת בחובה אחוזי המרה להרשמה הזאת. מחר הופך למחרתיים וככה חולפת שנה. זה לא מסובך – חשבו על קופי מזמין ונחמד, רצוי עם הבטחה שלא "להספים", וצאו לדרך. ככה תלקטו את הרשימה עוד מתחילת הדרך כדי שבעוד שנה, היא כבר תתפח למימדים שיוכלו לעזור לקחת את מערכת היחסים איתם, צעד אחד קדימה.

אנחנו עובדים עם מערכת הדיוור SMOOVE שהיא למעשה פלטפורמת מכירה הכוללת גם אוטומציה (משפך שיווקי שמוליך את הגולש מהרגע שנרשם אל סדרת דיוורים אוטומטית), בניית עמודי נחיתה ומספקת המון נתונים אודות המשתמשים שלכם. מומלץ בחום. SMOOVE גם מספקים חשבון דיוור חינמי עד 200 אנשי קשר .

2. גוגל אנליטיקס

אתר חדש, ללא דחיפה שיווקית הוא בגדר "אבן שאין לה הופכין" בעולם שבו אנחנו חיים היום. וזה נכון גם אם תשתפו קצת בפייסבוק – לטראפיק לוקח המון זמן להגיע ולהתבסס. כדי לדעת עוד מההתחלה מה בפעולות שאתם עושים עוזר לו יותר, תצטרכו לעקוב אחריו ואין דרך טובה יותר מהטמעת קוד של גוגל אנליטיקס באתר – עוד מהיום הראשון.

אז נכון, בהתחלה תראו רק את הכניסות של עצמכם, אבל בשימוש נכון, תגלו שכניסה לאנליטיקס יכולה ממש לעשות לכם את היום ולאט לאט תלמד אתכם מה עובד יותר, מה פחות ומה מבזבז לכם את הזמן.

בנוסף, גוגל אנליטיקס מספק לנו המון מידע אודות הגולשים שלנו כמו: מאילו מכשירים הם גולשים אלינו (מובייל, טאבלט, מחשב נייח), מערכות הפעלה שונות, כמה זמן הם מבלים בכל עמוד, אחוזים וזמני נטישה של עמודים, פילוח קהל על פי מגדר ומאפיינים דמוגרפיים, גילאים, תחומי עניין, חיבור לגוגל אדוורדס (מערכת הפרסום של גוגל), לכלי מנהל האתרים של גוגל ועוד.

3. כלי מנהל האתרים של גוגל או בשמו החדש:

איך עוקבים אחרי הקישורים והביטויים המוקלקים באתר החדש, ואיך נדע באילו מיקומים האתר שלנו בגוגל, אם בכלל? כלי מנהל האתרים של גוגל עושה סדר בכל אלה ולמעשה, דרכו ניתן לנהל את כל נושא הנראות האורגנית של האתר שלנו בגוגל.

הוא מאפשר לנו לעקוב אחר ביטויים ולצפות במיקומים בתוצאות החיפוש. כמו כן, מעקב אחר קישורים נכנסים לאתר שלנו מאתרים אחרים, העלאת מפת אתר (כלי ש"מסביר" טוב יותר לגוגל על במה האתר שלנו עוסק), מצב האתר אל מול האינדקס של גוגל, מעקב אחר קישורים שבורים באתר (404), סריקה, הוספה והסרה של עמודים לאינדקס של גוגל, בעיות אבטחה באתר ועוד.

להעלות אתר לאוויר ללא כלי מנהל האתרים של גוגל (Google web master tools) או בשמו החדש – ה Search Console, שקול ללצעוד באופן עיוור אל עבר הלא נודע, והנו פשוט בגדר לא פחות מחובה לכל אתר.

לסיכום, אל תצאו לדרך ללא שלושת הפרטנרים החכמים האלו, עוד עם הקמת האתר. כי כל יום שעובר, הוא דאטה שלא חוזר…

אהבתם? שתפו

עוד מהבלוג

דברו איתנו

כמה פרטים קטנים ואנחנו כבר חוזרים אליכם: